Friday, July 16, 2010

Vroom Vroom..!

就在昨天,我二哥趁我在KLCC忙的时候,和我家人做了人生第一个大数目的购物,买了一架普腾Persona。对于我许多富裕厌世的朋友们,就是这架每次你在路上嘲笑穷人的车:


已经找了最高贵的照片,应该印象还不错。
他说,很新,跑了20多千公里,两年的四轮代步工具。听来迷人,负担起来累死人。
一大块铁,每个月要接近400令吉的赡养费,这老婆实在难养。
想了想,都不知道要评什么,就来谈谈国产车吧。

国产车,经过了几十年的研发,并没有意气风发,但是说起来其实还不差。
马来西亚产就是这样,要说烂又不是,好又不够等,真是比上不足比下有余。
从以前的saga,别人Honda City每年出产每年改良,销量节节攀升,卖到手软。我们20年改良一次,玻璃窗按两下就坏,手柄开一开就断,汽油入口那个盖,更加强,整个接口断了不能盖。
悲哀,悲哀。

大家购买国产车的原因,也只是因为它便宜。便宜的来,零件容易找。
政府各式各样的保护措施,更加让我啼笑皆非。之前高价购买lotus,然后管理不当以1令吉卖掉,更加让我无言。
这就有如富家太子爷用纸币擦屁股,让人费解有钱人的心理。

如果自己都管不好了,还要管别人,不是自讨苦吃吗?亏自己的钱就算了,国家人民的钱也敢拿来玩?
国产车尝试冲出海外的窘境,更加可悲。英国汽车节目Top Gear当中,马来西亚车每次都成为笑柄,不是被砸就是拿来让人涂鸦糟蹋。
说是说可悲,看了我还是在狂笑,作为子民的我,真是惭愧。

国产车研发了这么多年,引擎没有作为,用油量跟我喝水的速度没差(不认识我的人,我喝水量惊人,跟我食量是成对比的)。
到最后畅销冠军MyVi的引擎,也是Toyota的引擎,非独自创新研发。
中国国产在这方面遥遥领先,格式各样工业抬头,起步迟但是脚步快,应该成为我们学习的对象。

如今推出的7人式轿车,看来反应不错,有待时间证明,看看这次的Power window能够耐几个月。
星报上次有个读者投诉,在她拥有saga那一段日子,共换了9次Power window。马来西亚除了最爱创最大煎饼最长拉茶这种世界纪录,现在连汽车领域也不放过,勇气真是佩服佩服。

一把剪刀一堆废话,自己家里两架国产车,别说我自打嘴巴,我只是爱国,愿意给予国产车机会,对于它的努力给予肯定,以及为荷包着想。好吧,99%是为荷包着想。嘻嘻。


Proton car owners will proudly tell you their car's air-condition system is the best unlike any other(well only just for a while~). Their car quality must be the worst special among any car around the world to gain more popularity.
  • Unique assembly loops exposed between parts to gain more fresh air into your car.
  • Cheap and fragile plastic components to ensure that the owners always replace new parts to service their car.
  • No anti-rust coat on body - the iron oxide makes the car look even more beautiful than it is.
  • Special noise effect over the car nothing more exhilarating than hearing the car engines beat the audio system to it.
  • Problematic engine and gearbox system giving the car more power and performance.
  • Funny electronic system where the ECU(Electronic Control Unit) in the car will make the driver always in a happy mood even when they are crying.
  • Super hard and noisy suspension system giving their car the best suspension setting.
  • Inaccurate speedometer which gives drivers the feeling they are driving very fast and furious.
  • Power window failure is must to make sure all their car is an original and the trademark for Proton car.
  • Chassis inspired by washing machine this make Proton car safer under a collision.
  • Spontaneous Combustion stops car thieves(probably blind and deaf) unless you are in the car (you must be blind)

ya, at how fast the thing breaks down.

No comments:

Post a Comment

You better click the "like" button on top before you leave comment! :p